torsdag 20 september 2012

Födelsedagar och sådant!


Dagarna rasar förbi i ett fruktansvärt tempo nu! Imorgon är det 3 veckor sedan jag lämnade Sverige, vad hände? Senaste dagarna har bara vart galet bra. Vad vi än gör här nere så har vi det bara bra.

I tisdags fyllde jag år, vad händer liksom, tiden flyger förbi!Eftersom jag inte gillar att fylla år så tänkte vi inte fira det speciellt här nere tänkte jag, vi går ju ändå i skolan varje dag. Men igår, onsdag så var de dags för party 2 våningar ner, på "The Brasilian/Mexican floor". Vi skulle egentligen bara vara några stycken, men när jag kom ner med Gareth så visade de sig att mer eller mindre hela klassen var där och överraskade. Efter massa sjungande och några shottar brasiliansk Cachaça mådde vi alla underbart. Man kan inte annat än älska alla underbara människor här nere, tack än en gång! Så klart filmades någon haha.
Fick även världens gulligaste present, ett stort kort med ett gruppfoto från helgen som vi spenderade i Heidelberg. Inuti kortet har alla skrivit hälsningar på sina länders språk. Bästa idén någonsin! Kan inte med ord beskriva hur bra jag har det här nere. Det är troligtvis de bästa jag någonsin gjort, ett enda stort minne för livet!
Efter det begav vi oss till "Student night" på en nattklubb vars namn jag inte minns. Efter flera timmars dansande och shottande begav vi oss hemåt. Somna väl runt 4 och gick upp för skolan vid 7, idag har man verkligen vart på topp! Tappade för första gången lappen man får i garderoben när man hänger in jackan, så räknade givetvis med att behöva köpa en ny jacka idag... Men, min "trust in humanity" steg när någon underbart person hade hittat samt lämnat in den. Folk här nere är ju för fina?!

Idag saknades väl hälften av alla goa gubbar och tanter i skolan på morgonen, inte så konstigt med tanke på kvällen innan. Sov väl ca 3-4 timmar i natt, men vad gör det? Efter lunch åkte vi tåget till Tübingen som ligger en bit här ifrån. Där spenderade vi eftermiddagen med att vara kulturella, dricka några öl och åka småbåt på floden. Låter bilderna tala!


 Slott överallt, fantastiskt!
 Mr. USA goes Titanic!
Läs på skylten breve dörren Ellinor!

 Varken första eller sista ölen slank ner under dagen!

Pigga killar dagen efter!

Livet här nere just nu är inte jättesvårt. Att få hänga med underbart folk från alla världens hörn hela dagarna skulle nog vem som helst tycka om! Ikväll är det fest igen, Freshman party, men vi lär väl knappast orka pallra oss dit... Det är helt galet, fest varenda dag (om man vill).

Till helgen ska vi bege oss till Bodensee, den största sjön i landet, på gränsen mellan Tyskland, Österrike och Schweiz. Det ska bli grymt, man kan ju inte säga annat än att vi ser oss omkring! För övrigt drar Oktoberfest igång på lördag, de kommer bli några galna veckor...

1 kommentar:

  1. sååå gulliga vänner!!!!:)
    hahaha nemen!! arkeologi i tyskland hm... kanske ska slutföra min utbildning där istället;))

    SvaraRadera