måndag 10 september 2012

Nu börjar det hända grejer!

Nu har det äntligen börjat hända saker här nere, perfekt för någon som mig som är fruktansvärt rastlös..
De senaste dagarna har bara vart uppladdning inför idag men har trots allt hunnit med en del. Tyvärr är jag sämst på att ha med mig kameran, men lovar bättring!

I lördags drog jag ner och handla och stötte på en engelsk kille som heter Romeo från Reading utanför London som var med oss ute i torsdags. Eftersom vi, precis som alla andra här inte hade något bättre för oss bestämde vi oss för att gå till stan, vilket var en sjuk idé då det tog nästan 30min och var ungefär lika många grader i skuggan..! Hur som, efter ett par timmar på stan var vi märkbart fattigare men bland annat ett par Flipflops rikare.

Måste säga att mina Flipflops hittills är mitt bästa köp här nere, perfekt att ha i duschen, köket osv. tack Asal, rutinerat! Mindre lyckat att en bar i stan heter Flip Flop och folk berätta vägen dit varje gång man fråga efter en affär som sålde..

Efter stadshänget kom Sabrina, som tidigare i veckan visade mig stan, och plockade upp mig och Romeo. Kung att känna någon som har bil här nere?! Vi åkte och hämtade två andra tyska tjejer för att sedan spendera resten av eftermiddagen/början av kvällen vid en badsjö en bit utanför stan. Efter de besöket har vi lärt oss att tyska pensionärer inte är de minsta blyga utan mer än gärna står och torkar sig, helt nakna i solen mitt framför inte ont anande offer!!.. (oss) Här nere dricker folk på gatorna, badar nakna i sjöarna och kör så fort de vill på motorvägarna!

Igår söndag hände inte mycket att skryta om, då allt här nere är stängt på söndagar utom restaurangerna i stan så såg jag knappt en människa på hela dagen. Och eftersom tillgången på mat är begränsad när allt är stängt har jag buffrat upp för ett mindre världskrig! Skåda, en dags mat!! (det som inte behöver stå i kylen)

Idag började äntligen skolan, har nog aldrig längtat så mycket till skolstart i hela mitt liv! Som tur är blev jag inte besviken. Trots att vi inte gjorde mer än registrerade oss, betala kursavgiften, fixa mailaccounts, hade tyska test och åt lunch, så var de fortfarande bra mycket bättre än några av de senaste dagarna. Tyskatesten gick fantastiskt dåligt, kan knappt skriva eller prata det längre, men kan dock förstå desto bättre. Hur som helst, hamnar väl i grupp 1 eller 2 av 5, bättre de! Det bästa med hela dagen var ändå att träffa alla andra, både de jag redan träffat och alla andra. Fantastiskt nice att äntligen träffa Guilherme, Jorge och de andra brasilianarna/mexikanarna man bara snackat med på Facebook innan. Dagens stjärna går ju till Mr Ivory Coast, när ingen visste vart de låg sa han bara Didier Drogba, sen visste alla!

Efter skolan drog vi och köpte bussbiljett för terminen, åka hur mycket buss du vill inom hela Baden Würrtemberg i 6 månader för bara ~ 62 euro. Efter det åkte vi till stan med koreanerna, kanadensiskan och två amerikanare och åt, gick runt och sitter man här, nyss hemkommen. Nu ger jag upp försöket att redogöra dagen, hoppas skolan där hemma är nöjd för tillfället! :)
Flodhästarna här nere är inte lika bra som där hemma, men de yngre än nästan världsklass!

Nöjd kille!

Vårt skolområde påminner för övrigt om byggnaderna i Jurassic Park!
Helt okej, over and out!

1 kommentar: