onsdag 5 september 2012

Tredje dagen, lever fortfarande!!

Nu är det redan min tredje dag på plats i Reutlingen, Tyskland, så tiden går alltså, även om det är lite segt i börja!..

Har spenderat hälften av dagen med att gå igenom alla studentguider med allt jag ska veta om staden, skolan, livet och what ever..! Rätt kul att "landskapet", Baden-Württemberg, som jag bor i har mer invånare än hela Sverige! 
Igår kväll blev jag upplockad av en tysk tjej som erbjöd sig att visa mig runt och det var hur trevligt som helst, life saver! Först gick vi runt på hela campusområdet och hon visade och berättade allt jag borde veta. Efter det drog vi bussen in till stan och hon visa alla möjliga ställen, affärer, barer osv. Vi avsluta de hela med en middag på något uteställe och ett snabbesök på ett av stans gym, McFit. Låter som en hamburgare? Sjukt trevlig tjej i alla fall och jag är bara tacksam att ha någon att hänga med för annars är det rätt dött här än så länge...! Enda jag sett till på min våning är två asiatiska dudes och en afrikansk tjej, men folk dyker väl upp!

Något jag verkligen gillar här nere är att folk hänger ute på stan, på uteserveringar och så vidare på vardagskvällar. Igår var det Weinfeste, de hade smällt upp stora partytält runt kyrkan och servera massa vin och mat. Hur ofta hade det hänt hemma?
Självklart glömde jag kameran hemma men men, får väl fler chanser!
Nu är det väl snart dags att dra ner och handla i vår fantastiska PennyMarkt, tyskarnas motsvarighet på Netto eller liknande?
Det ligger ju åtminstone rätt trevligt!
Annars kommer det nog inte hända mycket idag, men imorgon kväll är det något barhäng på gång på något mexikanskt ställe, kan bli nice!

1 kommentar: