tisdag 4 september 2012

Premiär!


Då var det dags för min bloggdebut! 

Äntligen är jag på plats nere i Reutlingen, Tyskland efter några dagars bilsemester på vägen ner. Det har vart en lång men trevlig resa ner tillsammans med mina föräldrar som bra nog, för mig, tog en bilsemester samtidigt som jag skulle ner. Med andra ord kunde jag få med mig betydligt mycket mer saker, även om det känns som jag lämna hälften av ”nödvändigt” hemma! Har redan hunnit sova första natten i mitt studentrum och det känns bra samtidigt som det är fruktansvärt ovant när man är van vid 53kvm och dubbelsäng men gått över till 11kvm och lagom obekväm 90 säng.. äventyret har börjat! Är man lika bekväm och hemkär som mig så är det en gigantisk omställning. Ska dela både kök och badrum, hur ska detta gå?!

Hur som helst, har hunnit se lite av staden redan och den verkar fantastiskt trevlig. Lagom stor och rätt mysig, dock ligger campusområdet med skola och studentboenden en bit utanför centrum så blir väl till att lära sig bussarna eller sitta fångad här ute! ;-)

Själva skolan börjar inte för än på måndag så inte den blekaste vad jag ska roa mig med fram till dess. Huset där jag bor verkar än så länge rätt tomt, knappt sett till någon alls på min våning men de droppar väl in allt eftersom!

Nu små fixas det, snart att träffa en tysk tjej som ska visa mig stan, räddare i nöden!  

Resan gick via Helsingborg, Helsingör, Rödby, Puttgarden, Hamburg, Hannover, Dortmund, Bonn, Koblenz m.fl och slutade här i Reutlingen! Sett fantastiska miljöer och är glad att jag gjort det här! 

Här kommer lite bilder från resan dit, inte blivit speciellt många här ifrån än så länge!





Hade inte klagat om studentrummet såg ut så här, hade vart mer likt hemma!








Har haft en fantastiskt trevlig resa ner och hoppas det blir lika bra här nere. 
Vänjer mig väl om några dagar.. 
Följer upp min premiär lite senare och ska försöka lära mig det här lite bättre!..

1 kommentar:

  1. säger bara en sak.. glöm inte låsa när du går på toaletten.. haha

    SvaraRadera