fredag 14 september 2012

Gott änna!

Senaste dagarna har bestått av att vara sjuk, kanonkul, samt plugga intensivtyska. Nu när skolan äntligen börjat flyger tiden iväg, vilken enorm skillnad mot förra veckan!! Hur som, nu är jag äntligen piggare igen och känner mig fit for fight! Nu har man verkligen börjat komma in i livet här nere och gillar det mer och mer för varje dag.

Det bästa med hela den här grejen är hur trevliga och öppna alla är, oavsett om du kommer från Jordanien, Brasilien eller Belgien. Alla pratar med alla, helt underbar kontrast till gråa Sverige, love it!

Igår var de stadsvandring i Reutlingen efter skolan. De flesta av oss har redan vart i stan flera gången så bara hälften hakade på. Vi hade tänkt lira boll istället men ändrade oss i sista sekunden, och det ångrar jag inte, det var hur trevligt som helst! Glömde givetvis kameran så lånar bilder av Gareth från Sydafrika, i fortsättningen ska jag ha med mig kameran överallt!..
De gillar sin gothic church!..
Vi hann även med att gå genom världens officiellt smalaste gata, very nice indeed!
Ännu en sak att kryssa av på min "att göra innan jag dör"-lista.

Efter stadsvandringen skulle vi klättra upp på toppen av en av kullarna som omger staden. Ingen match tänkte vi trots att de förvarna alla. En timme senare stod vi på toppen och blicka ut över landskapet, genomsvettiga..!

 Uppe på denna kulle (litet berg snarare), som kallas Achalm, står det ett vakttorn som vi givetvis klättra upp i. Men en gång i tiden, för ganska många år sedan, såg det ut så här:
Ett riktigt medieval castle...!
Och som sagt, det var några år sedan de byggde borgen.
Några av oss alla som inte dog på vägen till toppen. Resten fick inte plats på fotot eller hade redan gått ner från tornet..
Inget att klaga över medan folket där hemma sitter i föreläsningssalarna ännu en termin..!

 På dagens schema har det vart soligt väder, tyskalektioner och storhandling inför helgen. Eftersom vi ville variera vår shopping drog Team Sverige-Kanada-England-USA till en helt annan butik än den vanliga Penny Markt. Till vår stora förtjusning hitta vi en tysk specialitet i hyllan. Must be good?!
De tyska flodhästarna är som sagt inge vidare, men de ryska elefanterna är faktiskt bättre än väntat. Jag skulle kunna tänka mig att åka dit!
Ikväll händer det nog inte mycket här nere, alla drar på excursion till Heidelberg kl 07.45, awesome!
Tänker inte glömma kameran denna gången, over and out!




1 kommentar:

  1. gotiska kyrkor!! <3 hahaha
    hmm så om du hade med att gå igenom världens smalaste gata på den listan undrar jag vad fan resten kan vara på den listan haha:p "korsa världens bredaste gata" haha ne skoja.. men superfint gruppfoto!!:))

    SvaraRadera