fredag 7 september 2012

Tiden börjar rulla på!

Redan 5e dagen, va hände? Och för 4e dagen i rad vaknar man upp till det här!
Kan tillägga att det ska vara upp emot +30 åtminstone helgen ut, jag klagar inte även om det blir rätt varmt i studentrummet...! Igår kväll fick jag äntligen veta varför jag knappt sett en enda person i shorts, trots att temperaturen vart över +20 i skuggan sedan vi åkte ner hit..... folket här nere tycker det är kallt!! hmm...

Igår kväll drog vi ut med ett gäng utbytesstudenter från hela världen. Folk bland annat från Korea, Taiwan, Mexico, England och Kanada. Känns helt overkligt när man nu är här nere och faktiskt är utanför den lilla skyddade hålan Borås.
Vi hängde på något mexikanskt ställe kallat Mezcalitos, rätt trevligt ställe. Drack mina första tyska öl, och ja, det smakade betydligt mycket bättre än hemma! Lär ju behöva börja träna här nere, känner redan att det går utför. Som tur är finns de fler som ska göra de samma!
Konstaterade under kvällen att Koreaner sveper drinkar fortare än någon annan jag sett, mexikaner fryser nästan ihjäl vid +20 och en tjej från Taiwan kan bli full på en drink! Engelskan fungerar bra här nere bortsett från i affärer, de förstår knappt ett ord. 

Har haft min första bad experience av att bo på studenthem. Natten till igår börjar någon stjärna trumma på skrivbordet klockan 2 på natten, rockstar!!

Verkar som att folket börjar droppa in på boendet nu. Nu återstår det bara att se vad dagen bjuder på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar